reklama

Môj postreh z "babského fitka"

Deti sú už odrastené, na rukách ich už nenosím, za ich bicyklom tiež nebehám, aby nespadli, korčuľovať sa tiež vedia, aktívny šport som už zavesila na klinec, takže je na čase niečo znovu začať robiť pre svoje telo, ak nechcem pneumatiku okolo pása a zadok na dve stoličky. A endorfínov nikdy nie je dosť :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Huráááá...ako huby po daždi, rozmohli sa nám „babské fitká". Takto sa nazývajú posilňovne bez mužského osadenstva. Alebo ak chcete krajšie, fitness pre ženy. Keď som svoju prvú návštevu ohlásila mojim deťom, tak som si vypočula : „Mami, už aj ty? Veď to je hrozné, ak všetky ženy začnú chodiť do babských fitiek!! To na koho sa budeme pozerať v posilke? To sa tam už ani neoplatí chodiť! "

A práve!...to je ten dôvod, prečo som nechodila do takej aj ja. Lebo ústnym podaním sa mi donieslo, že muži veľmi radi zabúdajú, na čo do posilňovne prišli. Práve preto, že ja do takej nechodím, potešila som sa otvoreniu tej „babskej". Vytešená, že nebude na mne spočívať žiadne mužské oko počas trápenia svojho tela na stroji, som vyrazila, a tu sú moje postrehy:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cvičenie spočíva v kruhovom tréningu na deviatich posilňovacích hydraulických strojoch s obojsmernou záťažou od -2 do +2 . Štandardne však nastavené od nuly do mínusu. Medzi jednotlivými strojmi sú steppery, na ktorých sa udržuje tempo „hopsania" počas necvičenia na stroji. Cvičí sa v rytme hudby, tempo je postačujúce, kto nechce, môže si určiť svoje. Striedanie strojov je podmienené svetelným „trénerom" uprostred, kde sa v určitom intervale 30 sec. strieda zelené a červené svetlo. Počas zeleného sa cvičí, počas červeného vymieňate stroj za stepper alebo opačne. Po odcvičení cca 4-5 kruhových tréningov, čo je cca 1h intenzívneho pohybu, môžete bežkať domov....alebo aj skôr. Ale na záver si urobíte individuálne malý strečing, podľa plagátiku na stene. To je pre tie, čo nevedia, čo je strečing.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tretej návšteve som ale začala vnímať aj negatíva takého cvičenia.

1. Ako hlavné a pre mňa podstatné, stroje sú nastavené na určitú záťaž. Pre mňa osobne sú nastavené len kondične, nakoľko nula až -2 nie je pre mňa žiadna záťaž. Akonáhle som si chcela prestaviť niektorý stroj do plusu, bola som upozornená, že nie všetky cvičenky sú rovnako zdatné. Takže, zakaždým by som musela stroj vrátiť do pôvodnej polohy, čo by mi uberalo z času cvičenia, nakoľko svetielko uprostred s tým nepočíta.

2. Žiaden stroj nie je na brucho! Stroje sú prevažne na nohy, ramená a tomu jednému, čo hovoria, že je na brucho...radšej sa zdržím komentára :) Takže čo z toho, že keď budem mať „pneumatiku" okolo pása? Alebo si musím nejaké brušáky docvičiť doma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Ako tretie negatívum vidím členské vstupné. Keď chcete permanentku, tak si musíte kúpiť aj „členské" za 20€ /rok. Na otázku, aké výhody spočívajú v tom, že sa stanem členkou, mi bolo povedané, že sa budú o mňa starať...merať mi výšku, váhu a percentá tuku a to všetko raz za mesiac! S úsmevom som dodala, že už cca 25 rokov nerastiem a vážiť sa nepotrebujem, nakoľko mi na to stačí vedomie toho, ako sa cítim a či sa zmestím do nohavíc z min. roku. Na margo toho som žobrala, či nemôžem dostať zľavu 60% :)) Takže členkou som sa nestala, tým pádom nemám nárok na permanentku za 25€ /mesačne. Ale vždy ma výhodnejšie vychádza jednorazový vstup 2,50€ /za vstup. Nakoľko mi toto cvičenie 3x za týždeň bohato pre kondičku postačí. Ale psssst... tie, čo budú trénovať so mnou, pozor! ... občas zabudnem nastavenie stroja vrátiť do pôvodnej mínusovej polohy, takže na druhý deň by ste si mohli aj cítiť svoje svaly konečne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

    Na záver len skonštatujem, že v tomto fitness mi síce svaly nenarastú, ale dobrý pocit, že som urobila niečo pre svoje telo mi zatiaľ stačí. Športu zdar!!! :)

    Mária Rovňanová

    Mária Rovňanová

    Bloger 
    • Počet článkov:  33
    •  | 
    • Páči sa:  0x

    NEODSUDZUJEM.Pohľad každého z nás je absolútne racionálny v zmysle toho, ako vnímame realitu. Len to vnímanie reality sa môže človek od človeka dosť podstatne líšiť. Keď má niekto iný pohľad na svet, najprv sa snažím jeho pohľad pochopiť. Niekedy ho možno nedokážem akceptovať, ale aspoň ho nekritizujem, len sa snažím vysvetliť, že sú aj iné možnosti videnia veci – napríklad to moje..:) Zoznam autorových rubrík:  neškatulkujemRaz sa nájdemSúkromnéMoje kinderkápriblížim vám film

    Prémioví blogeri

    Jiří Ščobák

    Jiří Ščobák

    752 článkov
    Zmudri.sk

    Zmudri.sk

    3 články
    Karolína Farská

    Karolína Farská

    4 články
    Milota Sidorová

    Milota Sidorová

    5 článkov
    Yevhen Hessen

    Yevhen Hessen

    20 článkov
    reklama
    reklama
    SkryťZatvoriť reklamu