reklama

Objatie je vzácny dar

"Mami, môžem ťa objať?" Takto zaznela otázka asi pred rokom, od môjho mladšieho syna. A tak sme sa objali. "Mami, to je málo, nestačí! Vieš, že človek potrebuje aspoň štyri objatia denne?" Štyri? Prečo práve štyri? "Nooo, to je minimálna dávka aby sme prežili :)"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (73)

A tak som sa dozvedela, že 4 objatia denne sú na prežitie, 8 objatí aby sme vydržali a 12 aby sme boli šťastní.

Psychológovia to poňali zo svojho pohľadu a hovoria, že 4 objatia denne sú proti depresii, 8 objatí nám zaisťuje duševnú rovnováhu a 12 objatí psychický rast. Dokonca existuje aj terapia na tento spôsob. Nezáleží na tom prečo ale ako to robíme. Hlavne aby to bolo z lásky, aby sme precítili blízkosť druhej osoby. Kľudne to urobme nielen v stave pokoja, ale aj vtedy, ak je naše dieťa na nás nahnevané. Objatím vyjadríme nielen lásku, ale aj radosť či smútok.

Potreba dieťaťa po objatí sa začína už matkinom lone, kde je pevne objaté tak, že sa nemôže ani pohnúť. Ak sa pozrieme do čias našich mám a starých materí, balili svoje deťúrence do periniek. Aj moje deti boli vždy pokojnejšie, ak som ich zabalila do perinky. Deti potrebujú cítiť pevné matkino objatie, istotu a v tom dojčenskom veku, keď sú neustále „hladné“ po matkinej prítomnosti to nahradí práve perinka. Dnes mi je ľúto tých malých detičiek, sotva mesačných ako vyplakávajú v kočíkoch a sú priam vystrašené z tej voľnosti. Ale hlavne, že majú na sebe už nohavice s gumkou v páse.

A nielen deti majú radi blízkosť objatia. Zaspomínajte si... o čo sa vám lepšie zaspáva v partnerovom objatí? A tak odvtedy ako domov prišiel syn s touto myšlienkou, nejako sa u nás ujala a častejšie si aj všímam a rozdávam objatia.

Minule ma doslova vtiahlo do novej čajovne, lebo ma zvonku na stene upútal čínsky drak a motívy jin-jang. Naozaj útulné. Posadila som sa, objednala čaj s názvom Sedem čakier, a zrak mi spočinul na malej platničke, kde bolo napísané Objatie je vzácny dar ... jedna veľkosť sedí všetkým. Tá myšlienka sa mi tak zapáčila, že som si ju v tej chvíli poznačila.

Neskôr na to, som mala jedno stretnutie s mužom. Po formálnom podaní ruky s predstavením sa, mi hovorí: "Ešte sme sa neobjali :)" Nezaváhala som. Bolo to rozhodne viac, ako len formálne podanie pravice. Nahradilo to slová, bolo cítiť energiu a zároveň pokoj z toho človeka. Bolo to zvláštne a zároveň krásne. Ďakujem.

Asi po mesiaci týchto udalostí som išla kamarátke kúpiť niečo milé ako vďaku za požičanie biolampy. Vojdem do darčekového obchodíku a tam sa na mňa díva tá istá platnička, ktorú som videla a čítala v čajovni. Neváhala som, kúpila som. Kamarátka sa potešila, so slovami: "Jééj, to je milé...to máš predsa ako status na Pok??" A ja som ju nezabudla objať.

Darujte si dnes objatie...nič vás to nestojí a má veľkú moc.

 

Mária Rovňanová

Mária Rovňanová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

NEODSUDZUJEM.Pohľad každého z nás je absolútne racionálny v zmysle toho, ako vnímame realitu. Len to vnímanie reality sa môže človek od človeka dosť podstatne líšiť. Keď má niekto iný pohľad na svet, najprv sa snažím jeho pohľad pochopiť. Niekedy ho možno nedokážem akceptovať, ale aspoň ho nekritizujem, len sa snažím vysvetliť, že sú aj iné možnosti videnia veci – napríklad to moje..:) Zoznam autorových rubrík:  neškatulkujemRaz sa nájdemSúkromnéMoje kinderkápriblížim vám film

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu