reklama

Nové srdce... bez srdca

Zamysleli ste sa niekedy, čo to dá námahy vychovávať dieťa, a pritom si večer líhať do postele s dobrým pocitom na duši, že hádam to robíme najlepšie ako vieme, s láskou? Že niekedy nemáme ani čas zamyslieť sa práve v tej kritickej chvíli a musíme dieťa upozorniť, či pritúliť, prípadne capnúť výchovnú po zadku okamžite? Malé deti malé starosti, veľké deti veľké starosti...svätá pravda! Až teraz dávam mojej mame za pravdu. Ale uznávam, keby niet tých starostí, tak niekedy ani nevieme, že žijeme. Jedna otázka od dieťaťa vás občas poriadne preberie, ako mňa včera táto:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

„Mami, čo by sa stalo keby som požičané lyžiarky ukradol?“

- ako ukradol?
- „no že by som ich nevrátil?“
- však majú tvoj OP
- „im stačí kartička poistenca“
- podľa nej ťa nájdu
- „tam predsa už nebývame, tak nenájdu“
- čo ťa to napadlo??? ...aký máš dôvod???
- „každý dnes kradne, aj mňa okradli predsa!“
- kto?
- „však sme robili na tej stavbe ako takí chu*i a doteraz nám nezaplatili...a aj zmluvu sme mali!!! ... chcel som si kúpiť lyžiarky a teraz mám ho**o!!! Povedz mi, čo sa dá v zime robiť, aký šport ak nie lyžovať či korčuľovať? V smradlavej posilke sa môžem potiť aj inokedy!!!.“

Onemela som na chvíľu. Zrazu som si uvedomila, že behom pár minút vám Niekto dokáže zobrať všetko, o čo ste sa celých 18r. usilovali. Vychovať z detí Človekov. "Ľudí je dosť, ale málo je medzi nami Človekov" .. takto som to počula v divadelnej hre od Stanislava Štepku z RND a má pravdu.

Viete, kedysi platilo na moje deti, že zbadali smútok v mojich očiach. Nemusela prísť bitka, či mravné kázanie. Stačilo ticho a smutný výraz tváre. Občas hraný, občas nie. Včera nebol falošný. Moje veľké dieťa to opäť postrehlo, prišlo ku mne a hovorí: „mami, neboj, som len nadčasový!“...môj pravý kútik sa posunul smerom hore. „Vieš mami, je to dobré ponaučenie..lepšie, že sa mi to stalo teraz, ako keď budem živiteľom rodiny.“

Má pravdu, k niektorým poznaniam sa prichádza tŕnistou cestou. Viem ja, vie on, že ak nás bude chcieť niekto okradnúť o výplatu, tak to urobí a ani zmluva nám nepomôže, ak nemáte na súdne trovy a pevné nervy. A aby som si nemyslela, že sa doteraz v tej škole a škole života nič nenaučil, že internet nemáme len na pokecovanie a facebookovanie, tak za pol hodku mi hovorí: „mami, ten týpek je na orsr.sk, jeho imanie je 5000 €, firmu založil v Blave pred pol rokom, už sa stihol presťahovať do Ružomberka...tie peniaze nemusíme nikdy vidieť, lebo ak on zruší firmu, tak splatí záväzky len do výšky svojho vkladu!! A my nie sme jediní, čo sme pre neho robili.“ ..smutne skonštatoval môj syn. A mňa v tej chvíli zase napadla myšlienka, či niekto nevyužíval prácu maloletých??

Žilina síce dostala "nové srdce" ako vyhlasovali reklamné pútače, ale spočíta niekto, koľko charakterov tá stavba pokrivila? Však už len zrod myšlienky "ukradnúť niečo, lebo aj mňa okradli", hovorí sám za seba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...a ja idem dnes večer dávať pozor, či nám doma náááááhodou nepribudnú lyžiarky :)))

Mária Rovňanová

Mária Rovňanová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

NEODSUDZUJEM.Pohľad každého z nás je absolútne racionálny v zmysle toho, ako vnímame realitu. Len to vnímanie reality sa môže človek od človeka dosť podstatne líšiť. Keď má niekto iný pohľad na svet, najprv sa snažím jeho pohľad pochopiť. Niekedy ho možno nedokážem akceptovať, ale aspoň ho nekritizujem, len sa snažím vysvetliť, že sú aj iné možnosti videnia veci – napríklad to moje..:) Zoznam autorových rubrík:  neškatulkujemRaz sa nájdemSúkromnéMoje kinderkápriblížim vám film

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu